orolig



jag blir ledsen på saker som inte har hänt än, för jag vet att dom kommer hända med nästan 80% för om det har hänt förut händer det om och om igen. jag är nervös innan saker händer.. jag förvarna innan saken händer och pratar om det för jag vill inte det ska hända men jag är ändå nästan säker på att det händer iallafall. att det blir så som jag har trott hela tiden. jag bruka känna i magen. magkänslar säger nästan alltid rätt eller är det inte så?

varför plågar man sig själv med denna magkänsla? orolig, ledsen, besvärlig, varför inte bara leva och bara njuta av denna studen var glad över det som är nu och inte det som händer om några timmar eller om en vecka, ett år! och hur ska man kunna se framtiden? det kan jag inte göra men jag tror jag kan för jag vill ha kontroll. och jag vet varför jag vill ha kontroll, för jag vill inte bli sårad, jag vill inte bli ledsen, jag vill veta allt i förväg så jag är berädd på om jag ska bli sårad eller något ska hända som inte jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0