vi är aldrig nöjd

livet blir inte alltid som man tror det ska bli, att bli besviken eller ledsen är nog det värsta som finns, att bli besviken är nog det värsta, den känslar går inte att ta bort. Den sitter långt in och är svår att skaka bort. Att vara ledsen går att försöka le och gå vidare bara till nästa steg, gömma sig bakom ett leende. men en besvikelse kan du se i någons ögon och att se någon besviken eller att vare besviken själv är nog det värsta som finns.

om man sattsar på något till 100% och det räcker ändå inte ända fram? .. livet är så ibland men det trodde man inte när man var liten eller inte för 8 årsedan trodde jag att det var så, för bara om man gjorde sitt bästa skulle man vara nöjd, och tänka "jag gjorde mitt bästa iallafall" men man kan bli besviken iallafall.. fast det inte finns något annat att göra.

ibland skulle jag vilja gå tillbaka till att vara 11 små år och njuta av livet, inga beskymer alls, men vem lurar jag? självklart fanns det redan besykmer då som nu, man är aldrig riktig nöjd. kolla bara på alla som tränar och bantar som säger bara "dom kilona ska bort så är jag nöjd" när dom kommer ner dessa kilo är dom fortfarande inte nöjd då är det något annat som sitter fel och det var inte som dom hade föreställt sig, för vi är aldrig riktigt nöjd över något? vem är det som skapar denna värld igentligen? jo vi själva, såg på en debatt om skönhetsgrepp när dom tog upp en sak hon ville operera sig jag tänkte för mig själv "shit, har inte ens tänk på det dära" och började titta mig själv i spegeln och tänkte "är det alltså fel att se ut såhär som "hon" i tvn tog upp det huvetaget och sa det var många som ville göra om?" i mitt huve fanns det inte ens en tanke på att lägga ner tid över ens titta på detta förns hon drog upp det, då väcktes det i mitt huve?! .. så går världen runt och vi blir osäker och det väcks saker i våra huvud som inte kanske fanns där förut, fruktansvärt tycker jag!

MEN jag hoppas en dag att alla somnar en kväll i sitt liv och tänker "fan vad nöjd jag är över min kropp, mitt liv" .. det skulle göra mig glad, jag blir glad över att folk är glada & lyckliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0