photoshop.

jag måste ta upp en liten sak, hur man kan blir lurad när man läser folks bloggar och facebook hur IGENTLIGEN dom ser ut i verkligheten. jag kan säga jag har nästan rammla av stolen när jag har sätt folk hur igentligen dom ser ut, men alla vi som fotar mycket använder av oss ett pogram för få mer färg på bilderna även jag självklart innan vi her in dom i bloggarna.

med min system kamera blir inte bilderna toppen om inte jag gör om dom lite i ps eller andra pogram, ibland har jag tagit bort stor finne ibland ett hårstrå som sitter fel och sånt..

så här tänkte jag visa vad igentligen man gör. före och efter ibland gör jag nästan inget.




som ni ser det är ganska stor skillnad på hur orginalet och den andra i ps, och jag skulle ju aldrig lägga ut orginalet som det är en riktigt dassig bild. det ser ut som ett vitt sken över hela mig och ögonen syns knapp! det är inte mycket jag har ändra på förutom kontrast och mer skärpa på ögonen, men det gör stor skillnad!

Kommentarer
Postat av: karla

hehe jag lägger ut orginalet..inte har jag tid och ork och sitta och fixa :P...men jag förstår vad du menar..kram

2011-12-18 @ 21:49:58
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0